Wyszukaj na stronie
Dyrektor Instytutu
Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:
- ustala plany działalności Instytutu;
- realizuje politykę kadrową;
- zarządza mieniem i odpowiada za jego wykorzystanie na realizację zadań statutowych Instytutu;
- odpowiada za wyniki działalności naukowej i badawczo-rozwojowej Instytutu;
- reprezentuje Instytut;
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu, z wyjątkiem należących do zakresu działania Rady Naukowej.
Zarządzanie Instytutem przez Dyrektora odbywa się przy pomocy:
- Zastępcy Dyrektora ds. Nauki,
- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,
- Zastępcy Dyrektora ds. Transfuzjologii,
- Zastępcy Dyrektora ds. Zarządzania i Finansów,
- Kierowników komórek organizacyjnych i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.
Swoich zastępców powołuje i odwołuje Dyrektor Instytutu po zaopiniowaniu przez Radę Naukową. Zastępcy Dyrektora kierują działalnością podporządkowanych im bezpośrednio komórek organizacyjnych w zakresie ustalonym przez Dyrektora.
Dyrektor Instytutu może powoływać i odwoływać: sekretarza naukowego, kolegium, zespoły naukowe, doradcze i problemowe, pełniące funkcje opiniodawczo-doradcze w maksymalnej liczbie 5. Skład kolegium oraz zespołów naukowych, doradczych i problemowych, ich zadania i strukturę określa Dyrektor Instytutu.